3 redenen waarom adverteren in de zomer een goed idee is

Vakanties, bouwverlof, mooi weer … in veel sectoren lijken de activiteiten in de zomermaanden even stil te vallen waardoor adverteerders hun media- of advertentiebudgetten op een lager pitje zetten. Toch biedt de zomer een aantal goede redenen om dan nét wel te adverteren. Nickolas zet ze op een rij.

Haak in op interessante evenementen

De zomer wordt (oneerbiedig) ook wel eens komkommmertijd genoemd, een periode waarin weinig nieuws te melden is. Contentgewijs biedt deze periode echter heel wat hoogtepunten waarop bedrijven handig kunnen inhaken. Denk maar aan Moederdag, reisplannen & autovakanties, back to school, …

Nickolas is een grote sportfanaat en ziet specifiek deze zomer veel mogelijkheden. “Het EK voetbal in Duitsland, de Olympische Spelen in Parijs, de Tour de France en de Giro d’Italia zijn allemaal sportevenementen waarop je als KMO creatief kan inspelen”, legt hij uit. “Wees origineel een toon je bedrijf aan de buitenwereld in de vorm van een leuke EK-promotie, ga voor visueel sterke bannering op nieuwssites (rond sportartikelen) of bedenk een originele winactie”, zegt hij.

Krijg waar voor je geld

Veel mediabedrijven bieden tijdens de zomermaanden speciale acties aan. Denk maar aan 1+1 acties, pakketprijzen, gratis impressies, … Daardoor is de zomer het perfecte moment om te investeren in bijvoorbeeld printadvertenties, advertenties in de bioscoop, native artikels op nieuwssites, … “Bovendien is er op dat moment vaak minder concurrentie waardoor jouw advertenties juist harder opvallen. Zeker als je daarbij nog eens een sterk concept inzet. Dat leidt tot een hogere share of voice en meer merkbekendheid”, benadrukt Nickolas.

Meer buiten, meer aandacht

In de zomer spenderen we gemiddeld meer tijd buiten. Dat is dus het ideale moment om extra in te zetten op out of home reclame. Gemiddeld gezien rijdt een bus in een stadscentrum 11 km/u en staat ze om de paar honderd meter weer stil voor een rood licht. Jouw reclame op die bus, kan dus de aandacht trekken van heel wat voorbijgangers. Maar ook bushokjes, billboards, gevelreclame, borden langs de weg en digitale schermen, … kan je letterlijk aankleden met jouw boodschap. “Als je inspeelt op de zomer of je boodschap ophangt aan een interessant zomers evenement, verstrek je het effect van out of home reclame”, vult Nickolas aan.

Wil je je mediaplan een zomerse toets geven? Ons team helpt je graag bij je online en offline advertenties. Contacteer ons, ook met jou denken we graag mee en houden we met plezier een kick-offmeeting

Meer weten, contacteer ons!

1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder