20/10/2020
BEWUSTE VISWEEK IN BELGIË [CUSTOMER CASE]
Deze zomer vroeg MSC/ASC om een tweetalige, nationale campagne op poten te zetten. Het onderwerp: de Bewuste Visweek. Hoe we dat deden en wat het resultaat is, lees je hier.
DE BRIEFING
De bewuste Visweek (21 tem 27 september) is een jaarlijks terugkerende campagne waarin MSC (Marine Stewardship Council) en ASC (Aquaculture Stewardship Council) aandacht vragen voor de toekomst van zeeën, meren en rivieren (en bijgevolg die van jou). Dankzij gekleurde labels op de verpakking van vis in de supermarkt, weet je meteen welke vis aan bepaalde voorwaarden voldoet. Het blauwe label van MSC geeft aan dat de vis met respect voor het milieu en de vispopulatie is gevangen. Het groene label van ASC garandeert dat de vis in goede arbeidsomstandigheden en met respect is gekweekt. Door te kiezen voor bewust gevangen of gekweekte vis draag je als consument je steentje bij.
Met een bewustwordingscampagne wilden MSC/ASC de Belg warm maken voor die boodschap.
DE UITVOERING
De Belgen bewust(er) maken deden we met:
- digitale marketing campagnes op Google en Youtube
- videocampagnes op nieuwssites
- radiocampagnes op MNM en Deezer (30” spots)
De copywriter en het online team schoten op basis van de briefing in actie voor de verschillende radio- en video scripts enerzijds en de opzet van de Google campagnes en het YouTube kanaal anderzijds. Door de lijnen kort te houden tussen de organisaties, de betrokken productiehuizen en Media-Architect werd de vooropgestelde deadline ruimschoots behaald.
HET RESULTAAT
In totaal liep alle communicatie een kleine 3 weken, met dit als resultaat:



Benieuwd naar meer? Lees dan zeker ook onze customer case rond de stock campagne van BMW.