12/11/2020
COMMUNICATIE – ZO TROUW ALS EEN HOND [CUSTOMER CASE]
Dierenspeciaalzaak Zowizoo kwam met een straf idee ter vervanging van hun jaarlijkse hondenwandeling. Een virtueel evenement in samenwerking met Energy Lab én ten voordele van Kom op tegen Kanker. Beter gezegd: de Zowizoo Dog Challenge. Hoe wij nog een staartje breien aan deze campagne? Dat lees je onderaan deze customer case.
DE BRIEFING
Elk jaar organiseert Zowizoo een grootse hondenwandeling in november. Een beestig event voor de ganse familie en een dag waarop mens en dier genieten van heel wat animaties in het Zowizoo dorp. Afgelopen jaar was de 3de editie goed voor meer dan 1.800 wandelende honden en hun baasjes. Corona gooide dit jaar roet in het eten waardoor Zowizoo een digitaal alternatief op poten zette. De Zowizoo Dog Challenge was geboren! Het concept? Wandel of loop tussen 1 en 11 november 25km met je viervoeter en steun daarmee Kom op tegen Kanker. Media-Architect deed zijn duit in het zakje met een geïntegreerde communicatiecampagne. Zowel on- en offline kanalen werden ingezet, met kers op de taart: meer dan 1000 wandelaars en meer dan 5000 euro naar het goede doel.
HET RESULTAAT
2 weken voor de officiële start van de Zowizoo Dog Challenge werd de communicatie opgestart. Op 11 november wandelden heel wat hondjes hun laatste kilometers. Vandaag maken we de balans op met mooie resultaten:






DE UITVOERING
Deze alles-omvattende campagne steunde op een geïntegreerde mix van online en offline media:
- PR
- Radio
- TV
- Online



WEDSTRIJD
De Zowizoo Dog Challenge zit er dan misschien wel op maar bij Media-Architect gingen we nog even verder. Om het succes van de eerste virtuele editie van deze campagne te vieren, gaven we 10 verwenpakketten weg voor 10 verschillende office-dogs. Zowel door de hondjes zelf als hun baasjes werden we telkens kwispelend ontvangen!