CUSTOMER CASE – Argentor Essayeurs

Argentor Essayeurs schittert sinds 1987 als vertrouwd Antwerps kantoor voor inkoop en verkoop van goud, zilver en edelmetalen. In 2023 zocht dit kantoor een nieuwe communicatiepartner die haar merkbekendheid kon vergroten. Vooral duidelijkheid en transparantie waren belangrijke eigenschappen die hun nieuw agency moest omarmen. Dat zijn namelijk waarden die ze zelf ook hoog in het vaandel dragen.

Media-Architect to the rescue! In augustus 2023 startte onze samenwerking met als focus het vergroten van e-commerce en het versterken van online aanwezigheid. Na 10 maanden maakt projectmanager Marlies de voorlopige balans op.

Het strategisch plan

“In 2023 organiseerden we een strategische kick-off”, vertelt Marlies. “We zaten rond de tafel met Argentor en namen de tijd om alles vrijuit te bespreken om zo een koers uit te stippelen en een strategisch communicatieplan op te stellen.”

Uit deze kick-off kwamen twee belangrijke doelen naar voren:

  1. Het marktaandeel van Argentor vergroten door enerzijds te werken aan hun naamsbekendheid en anderzijds het aantal bezoekers op de webshop en in hun kantoor in de Antwerpse Diamantwijk te doen groeien.
  2. De koers voor een consistente communicatie uitstippelen aan de hand van een duidelijk herkenbare branding en steeds terugkerende USP’s.

 

De nauwgezette uitwerking

Eens het plan was uitgetekend, startten we aan de volgende fase: de set-up. “De set-up fase vormt de basis voor het verdere online marketing plan, de branding en producties”, zegt Marlies. Concreet namen we de tijd om:

  • Nieuwe online kanalen op te zetten en up-to-date te maken met nieuwe beelden of beschrijvingen.
  • Een audit van de website te doen, de grootste pijnpunten bloot te leggen en daarvoor een oplossing te formuleren.
  • De websitebezoekers te analyseren en op basis daarvan enkele persona’s of gedetailleerde beschrijvingen van fictieve klanten te maken. Zo krijgen we meer feeling met het doelpubliek.
  • Enkele grafische templates op te maken voor sociale media.
  • De belangrijkste zoekwoorden op te lijsten aan de hand van een uitgebreid zoekwoordonderzoek.
  • De lopende Google campagnes te analyseren en optimaliseren.

 

Daarna begon ons maandelijks partnership waarin we ons verder verdiepten in communicatieve knelpunten:

  • Op basis van een diepgaand onderzoek geven we nu maandelijks SEO-aanbevelingen.
  • We buigen ons over de opzet van krachtige, prestatiegerichte Google-campagnes.
  • Op regelmatige basis analyseren we de prestaties van de lopende Bing-campagnes.
  • Argentor als expert naar voor brengen aan de hand van native dossiers in standaard.be, nieuwsblad.be, gva.be en hbvl.be. Native dossiers zijn redactioneel vormgegeven artikelen die qua stijl en inhoud aansluiten bij de nieuwssites. Daardoor komen ze authentieker en betrouwbaarder over bij de lezers.

 

Nieuwsgierig naar meer? Op onze website lees je meer over onze communicatie voor Argentor.

Het resultaat: stijgende zoekopdrachten op brandname

Na 10 maanden neemt projectmanager Marlies een diepe duik in de cijfers. Ze vertelt trots dat we een stijging in hun merkbekendheid zien sinds de aanvang van het strategisch communicatieplan. “Het aantal zoektermen met de brandname is met 34% gestegen en aantal klikken uit zoekopdrachten met de brandname steeg met 70%. Verder zien we ook dat de algemene positie op de zoekpagina’s van Google met 5 plaatsen is gestegen, het direct verkeer naar de website met 56% steeg en Argentor kon rekenen op 30% meer fysieke winkelbezoeken.”

Sinds oktober plaatsen we maandelijks drie tot vier organische posts en hebben we vier native artikelen gepubliceerd in standaard.be, nieuwsblad.be, gva.be en hbvl.be. De onderwerpen die al aan bod kwamen waren onder andere ‘Waarom goud een veilige haven is’ en ‘Hoe begin je met beleggen in goud?’. Deze interessante artikels die dankzij hun opmaak, stijl en schrijfstijl perfect thuishoren op deze nieuwssites hebben gemiddeld 1.357 quality reads opgeleverd, waarbij lezers het artikel volledig lezen en doorklikken op de links. Daarnaast genereerden de artikelen gemiddeld 179 bezoekers gegenereerd die via de links of bannering aan de zijkant doorklikten naar de website van Argentor. Een belangrijk doel in het strategisch communicatieplan van Argentor want zo verhogen we hun merkbekendheid aanzienlijk.

Een blik op de toekomst

Met heel veel goesting en enthousiasme gaan we graag de extra mile voor deze gouden klant. De komende maanden blijven we de goudkoersen in de gaten houden aangezien dit heel belangrijk is voor onze online marketing aanpak. Ook performance marketing zal belangrijk blijven om de merkpositie van Argentor te blijven versterken. En uiteraard zullen we tijdens deze inspanning voldoende de tijd nemen om de bestaande communicatiekanalen en strategie te evalueren en bij te sturen waar nodig. “We kijken uit naar alles wat de toekomst nog zal brengen”, sluit Marlies af. Met volle kracht vooruit!

Zelf de kracht van Media-Architect ervaren?

Nood aan een doordachte communicatiestrategie die zijn vruchten afwerpt? Contacteer ons, ook met jou denken we graag mee en houden we met plezier een kick-offmeeting. De start van een gezamenlijk succesverhaal.

Meer weten, contacteer ons!

1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder