28/06/2023
CUSTOMER CASE – Bosmans Slaapcomfort
Wie comfortabel slapen zegt in de ruime omgeving van Heist-op-den-Berg komt al snel bij Bosmans Slaapcomfort terecht. Deze toonaangevende familiezaak behoort tot de grootste in België, bestaat ondertussen meer dan 80 jaar en bulkt van de topmerken in de beddensector. Hier kun je steeds rekenen op een persoonlijke service zodat je op je beide oren kan slapen. Dat onderstrepen we bij Media-Architect dan ook graag in de communicatie. Met ‘Het Snelle Bed’ werd een uniek concept ontwikkeld, waarbij je al binnen de 24 uur, waar ook in België, over een nieuw bed kunt beschikken. Je bestelt online of in de winkel een bed en binnen de 24 uur wordt dit gratis geleverd en geplaatst in je slaapkamer. Een groot eigen team en een zeer ruime voorraad, zorgen ervoor dat Bosmans dit telkens weer kan waarmaken. Gedurende de lancering van dit concept zaten we bij Media-Architect mee aan de tekentafel en werd de communicatiestrategie uitgewerkt in de vorm van een eigen branding en logo en bijhorend mediaplan. “Een uniek concept en logo voor een bijzondere service.” In alle communicatie, een uitgekiende mix van een eigen magazine, online campagnes, native dossiers op nieuwssites, regionale tv en radio wordt de familiale aanpak benadrukt en komen ook de eigenaars zelf aan het woord. In januari was het zelfs tijd voor een gouden generatiewissel waarbij 4de generatie Bart Bosmans en zijn vrouw Elke Cuypers officieel de fakkel overnamen. “Van klassiek offline adverteren werd er een gefaseerde switch gemaakt naar een meer digitale benadering.” Misschien wel de belangrijkste meerwaarde die we tot op vandaag boden? De begeleiding en gefaseerde switch van volledige offline communicatie naar digitaal en online. We brachten de potentiële klanten in kaart en zorgden voor een gezonde mix tussen on- en offline. Regionale TV & radio blijven nog steeds een grote steunpilaar in het offline mediaplan. Sinds 2023 werd die echter verder uitgebreid met een native dossier op nieuwssites & online campagnes op socials, Google, Pinterest en content marketing in de vorm van een maandelijkse blog. Zo worden de (potentiële) klanten via verschillende kanalen bereikt, iedereen is immers digitaal geëvolueerd. Een goed contentplan is het begin van alles. Bosmans steunt al jaren op een standvastig plan met terugkerende concepten zoals de Zomer van de slaap, de Gouden Ticket-actie (waarmee je je volledige aankoopbedrag kan terugwinnen) en een bedlinnenmaand. Op die manier blijven ze herkenbaar, maar kunnen ze zichzelf telkens heruitvinden met een creatief campagneconcept. Nood aan een doordachte communicatiestrategie die zijn vruchten afwerpt? Contacteer ons, ook met jou denken we graag mee en houden we met plezier een kick-offmeeting. De start van een gezamenlijk succesverhaal. Het Snelle Bed
Familiale waarden als onderscheidend vermogen
De switch van klassiek adverteren naar digitaal
Creatief met content
Never change a winning team.Zelf de kracht van Media-Architect ervaren?