23/10/2023
CUSTOMER CASE – Gaverzicht
Interieur Avenue Gaverzicht, een grote interieurzaak met vestigingen in Deerlijk en Moeskroen, is een gerenommeerde naam in de meubelretail. Met de komst van een gloednieuwe website realiseerde men zich dat het digitale tijdperk nieuwe kansen bood. Jarenlang was hun verhaal een van traditionele offline communicatie, zoals standaard printadvertenties en opvallende billboards. Maar tijden veranderen en Gaverzicht is nu volledig aan boord van de digitale boot.
Een overgang naar het digitale tijdperk
Gaverzicht heeft een rijke geschiedenis opgebouwd in kwaliteitsmeubels, maar net als veel gevestigde kmo’s beseften ze dat het digitale tijdperk nieuwe kansen en uitdagingen met zich meebracht. Vroeger steunde Gaverzicht sterk op traditionele offline communicatie, zoals printadvertenties in kranten en billboards langs de weg. Maar veranderende consumententrends en het groeiende belang van een online aanwezigheid dwongen deze meubelzaak om een nieuwe weg in te slaan.
Onder de begeleiding van onze online matrozen lanceerde Gaverzicht in 2023 een volledig nieuwe website, met de nadruk op een gestructureerd overzicht van hun uitgebreide assortiment en focus op Search Engine Optimization (SEO). Bovenop de SEO-proof copy die al aanwezig was bij de go-live van de nieuwe website, nemen we ook maandelijks één webpagina onder handen. We checken of de inhoud nog steeds up-to-date is en verwerken de juiste keywords in de teksten. Hiermee helpen we Gaverzicht om online beter vindbaar te zijn voor potentiële klanten en dat resulteert in meer bezoekers.
Verankerd in het digitale landschap
Het mag gezegd worden: deze digitale transformatie leverde al mooie resultaten op. Gaverzicht heeft niet alleen een sterke digitale aanwezigheid opgebouwd, maar is ook veel beter in staat om te voldoen aan de behoeften van de moderne, online zoekende consument. De website is geoptimaliseerd om hoog te scoren in zoekmachines en voor mobiel gebruik. Zo’n 60% van de website bezoekers gebruikt namelijk een smartphone om de website te gebruiken.
Hoewel Gaverzicht nog steeds (beperkter) adverteert in de gekende kranten, hebben ze hun advertentiestrategie nu ook op digitaal vlak doorgetrokken. In het mediaplan wordt zowel ingezet op offline zaken zoals print advertenties in weekendbijlages of gespecialiseerde magazines, als billboards en radiospots om prospecten te motiveren tijdens belangrijke actieperiodes. Daarbovenop worden nu ook een heleboel online advertenties gepubliceerd op Google. Benieuwd naar de volledige mediamix die we uitwerken voor Gaverzicht? Lees dan de realisatie op onze website.



Digitaal succes vertaald in cijfers
De digitale transformatie van Gaverzicht levert mooie cijfers op. De gemiddelde tijd die bezoekers op de website doorbrengen (time on site) is op korte termijn gestegen met 3,4%. Bovendien voeren bezoekers nu 4,8% meer waardevolle acties uit op de site (bv. brochure download). Deze gegevens tonen aan dat de nieuwe website niet alleen meer mensen aantrekt, maar ook de betrokkenheid van bezoekers vergroot.
Een geïntegreerde online communicatiestrategie die de mogelijkheden van Google maximaal benut draagt bij tot het verder op de kaart zetten van de vernieuwde website. Zo zorgen betaalde zoekadvertenties (paid search) en organische zoekresultaten (organic search) voor respectievelijk 42% en 32% van het totale aantal websitebezoekers.
Zelf de kracht van Media-Architect ervaren?
Deze digitale transformatie toont aan hoe een bedrijf met een sterke offline aanwezigheid succesvol de stap naar het digitale tijdperk kan zetten en kan blijven groeien. Nood aan een doordachte communicatiestrategie die zijn vruchten afwerpt? Contacteer ons, ook met jou denken we graag mee en houden we met plezier een kick-offmeeting. De start van een gezamenlijk succesverhaal.