CUSTOMER CASE – Junior Ballet Antwerp

Vers afgestudeerd als professioneel danser, maar net in de tussenfase voor het échte werk: daar situeert het professioneel trainingsprogramma van Junior Ballet Antwerp (JBA) zich. Een prachtig project, dat kampte met een gebrek aan een duidelijke marketingvisie en visibiliteit voor het grote publiek. Meteen dé reden om aan boord te springen bij Media-Architect.

Een kick-offmeeting om de visie helder te krijgen 

Aftrappen doen we bij Media-Architect altijd met een formele kick-offmeeting. Het moment om samen met de klant alle wensen en pijnpunten op tafel te gooien, een blik te werpen op de huidige communicatie en marketing en de krijtlijnen van de nieuwe communicatie- en marketingstrategie uit te zetten. 

Dus toen de mensen van JBA kwamen aankloppen om media te boeken zonder achterliggende strategie, maakten we geen offerte op, maar trokken we samen naar de tekentafel. Doelen, budgetten, mogelijke communicatiekanalen en struikelblokken: alles kwam aan bod. 

“Geen voorstel zonder een duidelijke visie en een communicatieplan.”

Wat boven water kwam?

Al snel kwamen een aantal zaken op tafel. Zo was er nog geen brandbook, waardoor logo’s, beelden en foto’s kriskras door elkaar werden gebruikt. In die inconsistentie brachten we snel verandering. 

Verder werd ook een sponsor- & partnershipstrategie uitgetekend, gingen we aan de slag met het verhogen van de algemene brand awareness en werd een nieuwe uitgebreide website in de steigers gezet. Een site die ondertussen het levenslicht zag. 

“Een nieuwe, gebruiksvriendelijke website met focus op een overzichtelijke kalender én de ticketverkoop.”

Een efficiëntere website voor meer rendement

Bij het maken van een nieuwe website kwam er meer focus te liggen op het makkelijk up-to-date houden van de kalender en de ticketverkoop. Twee zaken die voor meer intern gebruiksgemak én rendement zorgen. Ook werd er steeds kwalitatief beeldmateriaal gebruikt. Het resultaat is een website die een stuk gebruiksvriendelijker én toegankelijker is, voor zowel de eigen medewerkers als de (potentiële) bezoeker. 

Cinderella als showstopper

Het project van 2023? De voorstelling Cinderella. Meteen ook de reden dat we een tijdelijke landingspagina op de oude website hadden gezet, toen de nieuwe nog niet live was. Deze productie ging immers al door in februari 2023, in de Handelsbeurs te Antwerpen. 10 avonden lang een vol huis, een waar prestigeproject. Ter ondersteuning werd er een compleet communicatieplan uitgerold, inclusief bus- & trampubliciteit, aangevuld met de culturele Agrafa affichage. Een blauwdruk voor alle toekomstige voorstellingen die met dezelfde hybride strategie benaderd kunnen worden. Van een flinke stap voorwaarts gesproken. 

Zelf de kracht van Media-Architect ervaren?

Nood aan een doordachte communicatiestrategie die zijn vruchten afwerpt? Contacteer ons, ook met jou denken we graag mee en houden we met plezier een kick-offmeeting. De start van een gezamenlijk succesverhaal. 

Meer weten, contacteer ons!

1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder