CUSTOMER CASE – Thermen Katara

Thermen Katara is er voor iedereen die de wereld even wil vergeten. Als wellnesscomplex vindt deze klant het uiteraard belangrijk om ook zelf niet vergeten te worden en daarom gingen de zaakvoerders op zoek naar een communicatiepartner die hen top of mind weet te houden bij wellness-zoekers. De zoektocht naar een sparring partner die hen kon helpen bij een consistente contentcreatie en duidelijk communicatie-advies bracht de eigenaars van dit badhuis in Belsele uiteindelijk naar ons Badhuis in Antwerpen.

Hoe het begon

Thermen Katara meerde in 2021 bij ons aan met een duidelijke vraag: “Hoe breng ik uniformiteit en consistentie in mijn visuele identiteit en copy én behoud ik tegelijkertijd mijn unieke tone of voice op al mijn communicatiedragers?” Na een eerste strategische kick-off stelden we een intern team samen op basis van deze noden. Sindsdien fungeren we als een communicatief klankbord dat instaat voor de uitrol en implementatie van de dagdagelijkse communicatie van Thermen Katara. Concreet staat Media-Architect in voor een unieke en consistente communicatie op 10 verschillende online communicatiekanalen: website, Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, YouTube, Spotify, Google, Mailchimp en Tripadvisor.

Ons communicatietraject met Thermen Katara startte dus in een coronatijdperk. Dat had uiteraard zijn weerslag: ondanks dat Katara gedurende een lange periode volledig de deuren moest toehouden, bleven ze wel actief  communiceren op hun online kanalen en breidden ze zelfs hun wellness walhalla uit met maar liefst 6 nieuwe sauna’s. Van durven gesproken! Dat maakte de offline beleving alleen maar unieker en zorgde ervoor dat we alle saunaliefhebbers konden laten uitkijken naar een grootse heropening.

Een zeer sterke focus op online marketing

Één van de grootste sterktes van Thermen Katara? Hun immense community van meer dan 100.000 online welnessfans. Het belang om hen op regelmatige en consistente manier te informeren werd van het eerste moment duidelijk. Daarom zetten we sterk in op de online marketing van deze klant. Om vernieuwend te blijven, integreerden we zelfs een aantal nieuwe kanalen zoals TikTok en Spotify. Twee kanalen die op het eerste zicht misschien niet meteen in het plaatje van een wellnesscompex lijken te passen omwille van hun vluchtigheid, maar net daarom extra bijdragen aan de unieke beleving. Daarnaast blijft hun website een cruciale rol spelen als belangrijkste bron voor reserveringen. Content marketing & SEO toepassen op deze website is dus één van de hoofddoelen.

Reclamebureau_Media-Architect_Blog_Katara_Community
Reclamebureau_Media-Architect_Blog_Katara_Overzicht
Reclamebureau_Media-Architect_Blog_Katara_Contentplanning

Het belang van een doordachte contenplanning

Om alle communicatie goed te kunnen stroomlijnen en vooral uniform en frequent te blijven communiceren, was een goed doordachte contentplanning essentieel. Maandthema’s als de ‘maand van het voelen’ of ‘maand van de prikkeling’ vormen de leidraad waarop alle content op alle verschillende communicatiekanalen naadloos inspeelt. Hun unieke tone of voice neemt daarin een centrale plaats in. Tijdens een maandelijkse meeting met de klant worden alle puntjes op de i gezet en kloppen we alle onderwerpen af. Daarna rollen wij het volledige contentplan uit en implementeren we het zodat we Thermen Katara volledig kunnen ontzorgen op online vlak.

Impactvolle communicatie op maat

Een sterke basis is het begin van alle goede communicatie. Daarom staan de purpose en tone of voice altijd centraal wanneer we voor Thermen Katara communiceren. Hun purpose of doel is om iedereen bij Katara -zoals hun slogan zegt- de rest van de wereld te laten vergeten. Bij Katara hoef je niet bezig te zijn met dingen die je stress of druk bezorgen, maar kan je volledig tot rust komen. Ze stelden een waardevol manifest op waarin ze volgens 6 pijlers (rust, ruimte, hygiëne, restaurant, personeel en aanbod) beloften maken aan de eindklant. 

Meetbare resultaten

Ondertussen varen we al zo’n 2 jaar met een stevige vaart vooruit. We posten zeer frequent op socialemediakanalen en sturen gemiddeld 2 mailings per maand uit om de trouwe community te blijven stimuleren. Uiteraard sturen we bij waar nodig en proberen en proberen we zo veel mogelijk aan community building te doen terwijl we onze koers verder zetten. We proberen dan ook altijd te voldoen aan vooropgestelde benchmarks en gemiddeldes en zijn pas tevreden wanneer we met een bereik van meer dan 10.000 mensen.

Hoewel we voor Thermen Katara vooral focussen op online communicatie, helpen we deze klant ook met het doortrekken van hun unieke tone of voice in offline communicatie. We ontwierpen een eigen onboarding document voor nieuwe medewerkers, een magazine voor klanten en typerend drukwerk zoals de cadeaubon.

Wil je graag meer lezen over onze missie om Thermen Katara volledig te ontzorgen? Lees dan zeker ook onze realisatie op de realisatiepagina.

Zelf de kracht van Media-Architect ervaren?

Nood aan een doordachte communicatiestrategie die zijn vruchten afwerpt? Contacteer ons, ook met jou denken we graag mee en houden we met plezier een kick-offmeeting. De start van een gezamenlijk succesverhaal. 

Meer weten, contacteer ons!

1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder