CUSTOMER CASE – Tilborghs Hout & Interieur

Tilborghs Hout & Interieur uit Kalmthout is één van onze allereerste klanten. Ondertussen ondersteunen we zaakvoerders Stephan en Patrick al zo’n 8 jaar op communicatievlak. Ons doel is vooral om deze klant zo veel mogelijk te ontzorgen, zodat dit familiebedrijf kan focussen op wat voor hen echt belangrijk is: het reilen en zeilen van hun zaak. Met dat doel voor ogen creëerden we onder andere een gebruiksvriendelijkere website met virtuele showroom zodat (potentiële) klanten alvast een voorsmaakje krijgen van hun winkelbezoek.

De evolutie van noden en wensen

Logischerwijze werd de bedrijfsstrategie van deze familiezaak in de loop der jaren bijgesteld, waardoor ook de communicatiestrategie werd gefinetuned. Bovendien evolueerde onze samenwerking van een puur offline mediaplan naar een geïntegreerd communicatieplan met online luik. In 2022 namen we hun website onder handen en optimaliseerden we deze voor meer gebruiksgemak. Een website is in principe een online visitekaartje en dat vormde de basis voor de uitrol van hun verdere online strategie. Alle online pijlers werden hierop afgestemd waardoor we vanaf dat moment meer focusten op de groei van conversies zoals het downloaden van een zaaglijst en handleidingen, contactaanvragen en toonzaalbezoeken.

Doelgerichte communicatie

Tilborghs Hout & Interieur focust op twee verschillende doelgroepen. Enerzijds targetten ze particulieren die hun interieur willen opsmukken. Anderzijds spreken ze professionals zoals schrijnwerkers aan die bij Tilborghs hun hout- en plaatmaterialen kunnen aankopen. Om ervoor te zorgen dat Tilborghs deze doelgroepen zowel on- als offline kan bereiken targetten we hen via always-on campagnes op Google en Pinterest. Een belangrijk deel van deze strategie is om maandelijks in het oog te houden waarnaar het meest gezocht wordt en de budgetten te verschuiven in functie van de vraag van de markt.

Anderzijds verloopt de communicatie volgens een jaarlijks contentplan met themamaanden zoals ‘maart maatkastenmaand’. Op dat moment triggeren we prospecten met offline kanalen zoals radiospots of artikels in de Zondag. Op die manier bereikt Tilborghs zoveel mogelijk mensen in de doelgroep met doelgerichte communicatie. Wil je graag meer weten? Lees dan zeker onze realisatie op de website.

Reclamebureau_Media-Architect_Blog_Tilborghs_Bezoekers_Google_Campagnes
Reclamebureau_Media-Architect_Blog_Tilborghs_Bezoekers_Website
Reclamebureau_Media-Architect_Blog_Tilborghs_Bezoekers_Virtuele_Showroom

Cijfermatig succes

Wanneer we de cijfers voor deze klant onder de loep nemen, zien we veel groei. Maar liefst 50% van de websitebezoekers is afkomstig van de Google campagnes en de meerderheid van de conversies (zoals een download van de zaaglijst of een contactaanvraag) worden ook door deze bezoekers gedaan. Daarbovenop blijven mensen blijven gemiddeld gezien 10% langer op de website dan een jaar geleden. De websitecontent is dus interessant genoeg om te blijven. Op die manier is de eerste stap naar een fysiek showroom bezoek al gezet. Zij die nog niet helemaal overtuigd zijn, kunnen eerst een bezoekje brengen aan de virtuele showroom (soft conversie). Die wint trouwens ook elk jaar aan populariteit. In 2023 steeg het aantal bezoekers met 5% in vergelijking met het jaar ervoor.

Zelf de kracht van Media-Architect ervaren?

Nood aan een doordachte communicatiestrategie die zijn vruchten afwerpt? Contacteer ons, ook met jou denken we graag mee en houden we met plezier een kick-offmeeting. De start van een gezamenlijk succesverhaal.

Meer weten, contacteer ons!

1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder