CUSTOMER CASE – Van Hooff

Het eerste project voor de familie Van Hooff verliep via Event Market, ons zusterbedrijf dat actief is in de eventsector. Meer dan vijftien jaar geleden organiseerden we met Event Market ons allereerste evenement voor deze prachtige klant. De jaren daarna leerden we het bedrijf beter kennen en namen we met Media-Architect ook de communicatiestrategie van Van Hooff onder handen. Het resultaat van onze samenwerking? Een strategisch verhaal waarin we het familiale karakter en de unieke positionering van dit bedrijf naar de buitenwereld brengen. Projectmanager Lore vertelt meer over deze customer case.

Een warm familieverhaal

Van Hooff is een familiebedrijf in hart en nieren. Het werd in 1981 opgestart door vader Mil Van Hooff. Aan zijn keukentafel legde hij de basis van het verzekerings- en boekhoudkantoor dat we vandaag kennen. In 1998 stapte dochter Goedele Van Hooff mee in de zaak. Zij nam Van Hooff Accountancy & Fiscaliteit voor haar rekening samen met haar partner Stijn Carron. In 2001 kwam zoon Maarten Van Hooff mee aan boord en nam hij samen met partner David De Doncker de leiding over Van Hooff Verzekeringen & Protect Management.

De daaropvolgende jaren ondergingen beide Van Hooff-takken een grondige digitalisering en groeide het aantal medewerkers aanzienlijk. “Van Hooff had intussen een stevige basis, maar wou vooral werken aan haar merkidentiteit en zich duidelijk positioneren in de accountancy- en verzekeringssector. Media-Architect to the rescue”, aldus Lore.

Een duidelijk doel voor ogen

De communicatiedoelstellingen van deze klant bestaan uit drie delen:

  • Informeren over de rijke expertise en persoonlijke aanpak.
  • Werken aan de merkbekendheid van Van Hooff.
  • Het Van Hooff-karakter in de kijker zetten met oog op employer branding.

 

De basis van de communicatie is het ongedwongen professionalisme van dit familiebedrijf. De buitenwereld moet aan alles voelen hoe toegankelijk, warm en behulpzaam de familie Van Hooff is. Op dit vlak onderscheiden ze zich van hun conculega’s.

Toegankelijke en persoonlijke communicatie

Aan de start van ons partnership bogen we ons over de branding en het logo van Van Hooff. Het bedrijf moest grafisch herkenbaar zijn voor vaste en nieuwe klanten. Het logo kreeg dus een upgrade. Zodra de huisstijlgids op punt stond, werden twee nieuwe en toegankelijke websites gebouwd voor beide bedrijfstakken. Daarnaast trokken we de huisstijl in zowel on- als offline communicatie nog verder door in o.a. visitekaartjes en het bedrijfsmagazine.

Vervolgens stond het bepalen van een specifieke tone of voice op de agenda. Die schrijfstijl moest warmte, vertrouwen en professionaliteit uitstralen. De baseline ‘Meer dan ooit dichtbij’ vormde hier een belangrijk onderdeel in. Die werd in het leven geroepen tijdens de coronaperiode. Zelfs in die periode kon je altijd rekenen op je verzekeringsagent of boekhouder bij Van Hooff. “Op dat moment lanceerden we ook een eerste kerstvideo”, vult Lore aan. “Dat was een spannende videoproductie die ondertussen een jaarlijkse traditie is geworden.”

Na het leggen van deze basis, zochten we naar de juiste combinatie van herkenbare beelden en een warme tone of voice op strategisch belangrijke kanalen. We ontfermen ons over het beheer van de Van Hooff websites waarop elke maand o.a. een nieuwe adviserende blog verschijnt. “Op die manier kunnen klanten op een laagdrempelige manier meer te weten komen over een specifiek onderwerp binnen accountancy en verzekeringen”, redeneert Lore. Daarbovenop plaatsen we ook regelmatig updates op LinkedIn en Facebook. Zo bouwen we aan een warme community.

Benieuwd naar meer updates over Van Hooff? Lees dan onze realisatie op de website.

Een warme community

Onze warme en familiale aanpak werpt zijn vruchten af. Vooral social media posts met een duidelijk gezicht van bij Van Hooff worden met veel liefde ontvangen door het publiek. Daarbovenop delen we ook heel wat expertise in de vorm van blogs. Ondertussen staat de teller op 38 blogs rond accountancy en verzekeringen topics

Bovendien hebben we 5 videoproducties achter de rug. Projectmanager Lore concludeert dat de vooropgestelde doelstellingen via deze warme aanpak behaald worden en ze zet zich verder creatief in voor deze warme klant.

Zelf de kracht van Media-Architect ervaren?

Nood aan een doordachte communicatiestrategie die zijn vruchten afwerpt? Contacteer ons, ook met jou denken we graag mee en houden we met plezier een kick-offmeeting. De start van een gezamenlijk succesverhaal.

Meer weten, contacteer ons!

1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder