30/08/2023
CUSTOMER CASE – Veranda’s Janssens
In 1946 begon Veranda’s Janssens als een specialist in industriële serres. Nu, met de derde generatie aan het roer, heeft Veranda’s Janssens haar blik verruimd. Hun doel is echter nog steeds hetzelfde: zij zorgen voor de naadloze samensmelting van binnen en buiten, zodat jouw woondroom werkelijkheid wordt.
DE UITROL VAN HET STRATEGISCH COMMUNICATIEPLAN
Ongeveer een jaar geleden meerde Veranda’s Janssens aan bij ons Badhuis. Deze veranda specialisten waren op zoek naar communicatiespecialisten om hun woonverhaal kracht bij te zetten. Een strategische kick-off bracht alle bedrijfsdoelen en ambities duidelijk naar de oppervlakte. Op basis van deze doelen stelden we een strategisch communicatieplan op met focus op volgende punten:
- Website optimalisatie: We beheren hun digitaal uithangbord en zorgen dat potentiële klanten online op de hoogte blijven van het vakmanschap van Veranda’s Janssens.
- Activatie nieuw concept: Na de kick-off besloten we hun opendeurdagen in een nieuw jasje te stoppen: de WoonDroom-Dagen. Zowel visueel als tekstueel zetten we op deze manier potentiële klanten aan om hun woondroom te realiseren.
- Branding updaten: Een duidelijke visie vraagt om een duidelijk design. Daarom maakten we een aantrekkelijke branding aan de hand van een vernieuwd brandbook.
- Offline mediaplan: Nadat we alle mogelijke communicatiedragers evalueerden, bleek dat offline kanalen zoals radio, billboards, nieuwssites, print, … niet mochten ontbreken in een consistent plan met evenwicht tussen branding en de WoonDroom-dagen.
- Online marketingstrategie: Deze offline dragers worden aangevuld met digitale content zodat we ook online de consistente communicatie doortrekken in een concurrentiële markt.
De vruchtbare evolutie
Na een jaar intensief en consistent inzetten op de juiste kanalen, werpt deze strategie duidelijk zijn vruchten af. Wanneer we de online cijfers vergelijken met één jaar terug, zien we alleen maar stijgingen:




Met volle kracht vooruit
De case van Veranda’s Janssens is het levend bewijs van de waarde van de juiste doelen. Dankzij hun passie en vakmanschap leveren zij kwaliteitsvolle woonuitbreidingen. Met onze steun wordt hier op de juiste manier over gecommuniceerd en blijft hun merk bloeien en groeien. Op die manier varen we graag nog vele jaren met volle kracht vooruit.
Ben je helemaal geïntrigeerd door dit succesverhaal en wil je graag meer weten over onze bijdrage aan de marketingcommunicatie van Veranda’s Janssens? Lees er dan alles over in hun realisatie.
Zelf de kracht van Media-Architect ervaren?
Nood aan een doordachte communicatiestrategie die zijn vruchten afwerpt? Contacteer ons, ook met jou denken we graag mee en houden we met plezier een kick-offmeeting. De start van een gezamenlijk succesverhaal.