26/05/2023
CUSTOMER CASE – Woodtex
Meer dan 6 jaar zijn we met Media-Architect aan de slag voor Woodtex. Deze hout- en bouwmarkt op de Boomsesteenweg (what’s in a name) in Wilrijk groeide sterk de voorbije jaren en is zowel bij particulieren als professionals een referentie op het vlak van hout, bouwmaterialen en meer. Ondertussen hebben we samen een heel traject afgelegd en blijven we samenwerken aan een consistente communicatieaanpak. Wout & Arnout zijn twee animatiefiguren die tot leven gewekt werden om Woodtex een heel eigen uitstraling te geven. Waar Wout zich richt op de professionelen, focust Arnout zich op de particulieren en doe-het-zelvers. Beide geven ze een heleboel advies, tips en zorgen ze voor schwung. Dit vrolijke duo zorgt dankzij een vleugje humor voor een consistente communicatie naar zowel B2B- als B2C-doelgroepen. Ze komen ook terug op de nagelnieuwe website van Woodtex, die door Media-Architect ontwikkeld werd. Een overzichtelijk pareltje, met slimme tools, die bulkt van de waardevolle content. Uiteraard werden alle website pagina’s ook SEO geoptimaliseerd en zorgt een slim bestelsysteem – tot Woodlist gedoopt – voor meer gebruiksgemak en een betere winkelervaring. Een koppeling met het intern ERP-systeem ging het hele website traject vooraf. De nieuwe site is niet enkel gebruiksvriendelijk, er is ook meer conversie en het aantal telefoontjes naar Woodtex met vragen van klanten viel sterk terug. Logisch, want de website content werd sterk uitgebreid. “De website zorgt niet enkel voor meer conversies, er wordt ook werk uit de handen genomen.” Bij Woodtex wordt voor een brede communicatiemix geopteerd. Zo wordt digitale communicatie op Google en social media gecombineerd met offline kanalen zoals radio, reclame op bussen en een eigen magazine. WoodNews by Woodtex is een mooie combinatie van advies, tips en promoties gebundeld in een inspirerend magazine van 16 pagina’s. “Drie grote campagnes houden Woodtex het hele jaar door op het netvlies van de klant.” Drie grote campagnes per jaar houden Woodtex het hele jaar door top of mind. Met Congé Jardiné (tuin- en outdoor), Congé Renové (zomeracties) en Congé Decoré (interieuracties) werden ludieke namen bedacht voor campagnes die aan de seizoenen en het zoekvolume werden gekoppeld. Zo worden steeds de juiste producten op het juiste moment aangeboden en in de kijker geplaatst. Nood aan een doordachte communicatiestrategie die zijn vruchten afwerpt? Contacteer ons, ook met jou denken we graag mee en houden we met plezier een kick-offmeeting. De start van een gezamenlijk succesverhaal. Wout & Arnout
Een nieuwe website als extra infokanaal
Een gerichte mediamix
Drie campagnes die het jaar definiëren
Zelf de kracht van Media-Architect ervaren?