CUSTOMER CASE – Zowizoo

Wie dierenliefde zegt, zegt Zowizoo. De afgelopen 20 jaar zet deze dierenspeciaalzaak zijn beste pootje voor, voor beestjes en baasjes uit Kontich en omstreken. De Zowizoo familie is er één die een bijzonder warm hart toedraagt aan alle dieren. Met een opmerkelijk trouwe community als achterban onderscheidt “de Zowizoo” zich aan de hand van eerlijk advies en een beestige evenementenkalender.

Een warme en persoonlijke aanpak

Met veel plezier sprongen we 5 jaar geleden aan boord bij Zowizoo. Na een strategische kick-offmeeting stelden we een duidelijke uitdaging vast: “Hoe versterken we de Zowizoo-community zonder hun persoonlijke en warme aanpak te verliezen?” Zowizoo onderscheidt zich namelijk van andere dierenwinkels met een sfeervolle winkelervaring, persoonlijk advies en evenementen voor hun klanten. Dankzij een nauwe samenwerking definiëren we elk jaar samen een strategisch mediaplan waarbij community centraal staat, online en offline. Het voornaamste doel: het stimuleren van winkelbezoeken. Ook de tone-of-voice, doelgroep (B2C) en bijkomstige doelstellingen werden duidelijk afgelijnd waardoor we een stevige basis legden voor onze samenwerking. 

Elk jaar opnieuw ontwikkelen we een mediaplan om die persoonlijke aanpak door te trekken naar een warme en regelmatige communicatie. Zo bouwen we steeds verder aan een community van dierenliefhebbers. Een weloverwogen mediamix en sterke communicatie op online en offline kanalen versterkt de band met de bestaande leden van de Zowizoo-community én trekt nieuwe geïnteresseerde leden aan. 

Dieren als gemeenschappelijke factor

Regelmatige touchpoints zijn essentieel om een community betrokken te houden. Via een online focus op eigen kanalen (website, social media, mailing, …) zorgen we voor warme contactpunten met nieuwe en bestaande klanten in de community. Een gebalanceerd mediaplan zorgt voor een steeds groeiende, duurzame en warme community. Hier vind je enkele kanalen die we inzetten als community-builders:

  • Social media (Facebook, Instagram, YouTube) organisch & paid advertising
  • Contentmarketing a.d.h.v. blogs & andere content op de website
  • Schrijven en ontwerpen van nieuwsbrieven
  • SEA a.d.h.v. verschillende campagnes op Google
  • SEO-optimalisaties voor impact op lange termijn
  • Creëren en bedelen van het eigen magazine genaamd Zowizoo Gazet
  • Print- en radioadvertenties

Naast strategische communicatie op een breed scala van kanalen betrokken we ook hun bestaande community bij belangrijke beslissingen. Zo werd het logo van Zowizoo gevormd door hun online publiek. Het logo bestaat uit 5 dieren die een naam, persoonlijkheid en stem kregen via een poll bij de Zowizoo-community. De dieren zorgen naast een herkenbare branding en betrokkenheid ook voor veel speelruimte aan creativiteit. In 2021 nam een nieuwe generatie het roer over en creëerden we persoonlijke avatars in de gekende Zowizoo animatiestijl. De belangrijke gebeurtenis straalde zo onmiddellijk de warme, persoonlijke en kleurrijke branding van Zowizoo.

Reclamebureau Media-Architect Blog Zowizoo Overzicht
Reclamebureau Media-Architect Blog Zowizoo Winkelbezoeken
Reclamebureau Media-Architect Blog Zowizoo Volgers

Beestig goede resultaten

Een duurzame klantenrelatie werpt vruchten af. Met goed afgelijnde doelstellingen en verwachtingen bereikten we maar liefst meer dan 23.000 volgers meer op Facebook. Ook via offline marketing zoals de Zowizoo Gazet, uitgedeeld in regio Kontich en 365 radiospots bereikten we meer klanten dan ooit. Door middel van gerichte Google Ads campagnes stegen de fysieke winkelbezoeken maar liefst met 58% vergeleken met 2022. De verschillende on- en offline campagnes verhoogden het aantal websitebezoekers naar een gemiddelde van 22.000 per maand. De creatieve puppy & kitten checklist, die je klaarstoomt voor de komst van je nieuwe huisdier, wordt bovendien meer dan 1000 keer gedownload per maand.

Zelf de kracht van Media-Architect ervaren?

Nood aan een doordachte communicatiestrategie die zijn vruchten afwerpt? Contacteer ons, ook met jou denken we graag mee en houden we met plezier een kick-offmeeting. De start van een gezamenlijk succesverhaal.

Meer weten, contacteer ons!

1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder