Geef jouw LinkedIn-profiel een boost met onze tips voor KMO’s

Heb je al een tijdje een LinkedInprofiel, maar voelt het alsof je er vooral veel tijd in investeert voor weinig respons? Dan ben je niet de enige. De reacties op je posts blijven uit, er is weinig interactie en je weet niet wat je hier aan kan doen. Social Specialist Magalie geeft graag concrete en eenvoudige tips om het maximale uit je LinkedIn te halen. Test ze uit voor jouw KMO!

Heb je al een tijdje een LinkedInprofiel, maar voelt het alsof je er vooral veel tijd in investeert voor weinig respons? Dan ben je niet de enige. De reacties op je posts blijven uit, er is weinig interactie en je weet niet wat je hier aan kan doen. Social Specialist Magalie geeft graag concrete en eenvoudige tips om het maximale uit je LinkedIn te halen. Test ze uit voor jouw KMO! 

1) LinkedIn or Linked-out? Vermijd externe links

Een post met externe link geeft een daling in bereik van 40-50%. Net als alle andere socialmediaplatformen zet LinkedIn de strijd in tegen externe links. Ze brengen gebruikers namelijk weg van het platform. De oplossing? Plaats zelf een reactie met je link onder de post en verwijs in je bericht naar de reacties.

2) Een beeld zegt meer dan woorden

Afbeeldingen toevoegen aan een bericht op je tijdlijn is altijd een goed idee. Het trekt de aandacht, je volgers weten onmiddellijk wat het onderwerp is of zijn geïntrigeerd. We krijgen vaak vragen over welk beeld je het beste gebruikt. Hieronder enkele korte best practices voor jouw beeldmateriaal.

  • Gebruik geen stockfoto’s. Gepersonaliseerde of unieke foto’s geven een stijging in het bereik van 45%
  • Deel een foto waar jij ook op staat. Maar liefst 60% meer bereik én is uitstekend om je persoonlijke merk te versterken.
  • Mobile-first, dat betekent foto’s en video’s die mooi passen op een gsm. Liggende afbeeldingen zijn out, verticaal is in!
  • Waag jezelf eens aan een video. Met een video die je rechtstreeks post op LinkedIn, scoor je zeker. Met een video van max. 1-2 minuten heb je een rechtstreekse, persoonlijke verbinding met je volgers. Vergeet zeker geen call-to-action zoals ‘Contacteer ons’ en ondertiteling. Mensen kijken steeds vaker zonder geluid.

 

3) Kruip in je pen

Posts met tekst doen het goed op LinkedIn… als ze goed leesbaar zijn. Daarom vang je best de aandacht in de eerste 2-3 zinnen. Verhoog je bereik en interactie door witregels toe te voegen en schrijf een post over iets waarover jij gepassioneerd bent. Eindig zeker niet met een vraag, dat komt je statistieken niet ten goede.

4) Wees jezelf en vermijd AI

Het gebruik van AI, zoals ChatGPT, is populair. Je bespaart tijd, moeite en op enkele seconden heb je een mooie tekst. Toch schrijf je best zelf je tekst, want met automatisch gegenereerde tekst ondervind je een daling in je bereik en betrokkenheid. Gebruik het als een tool voor inspiratie, jij bent uiteindelijk de expert in je vakgebied.

5) Er is al te veel reclame

Je wil graag meer leads, klanten of interessante contacten aanspreken? Dan laat je dat verkooppraatje best achterwege. Hard selling heeft maar 1 resultaat op LinkedIn, dat is een harde ‘no-go’. Promotionele berichten scoren minder dan andere posts. Bied je volgers waardevolle posts en deel je kennis. Wie interesse heeft in je verhaal of jouw bedrijf, die leert op een andere manier ook wel dat jouw KMO de place-to-be is.

Last van zeebenen op LinkedIn? Onze matrozen helpen je op weg.

Het dagdagelijkse opvolgen van de laatste trends en best practices die goed scoren op LinkedIn is tijdrovend. Tijd die jij vast kan gebruiken om je bezig te houden met de dingen die er écht toe doen in je KMO. We helpen je graag verder!

Meer weten, contacteer ons!

1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder