Media-Architect, meer dan ooit de veilige haven van de KMO

Op de vijfde dag van de vijfde maand van dit jaar kwamen we naar buiten met een nieuw logo. Voortaan siert een bolder onze bedrijfscommunicatie. Hoe we tot daar zijn gekomen, lees je hier.

In december 2020 bliezen we 5 kaarsjes uit. In mineur helaas, want corona. Onze maatschappij heeft de afgelopen periode een flinke duw gekregen. Niet alleen onze gezondheidssector kreeg te maken met een ongezien fenomeen, ook bij de ondernemerswereld deed corona de bodem op zijn grondvesten daveren.

Van de ene dag op de andere viel de houvast van vele jaren – een fysieke winkel, klantencontact op evenementen, de beleving door het personeel – helemaal weg.

Online’ was plots het toverwoord. Voor veel van onze klanten was online een weg die al bewandeld werd, zij het dan schoorvoetend. Online communiceren via de website, social media en google: ja. Een full on webshop met alle toeters en (retour)bellen: absoluut niet.

Online focus eerst

En dus moesten we roeien. Roeien met de riemen die we hadden in een boot die elk moment van links naar rechts kon gaan. We volgden iedere Nationale Veiligheidsraad met argusogen en stelden ons flexibel op bij nieuwe beslissingen.

We hadden klanten met essentiële activiteiten die open mochten blijven, maar wel aan bepaalde regels moesten voldoen. Klanten die hele evenementen in duigen zagen vallen en een online alternatief wilden voorzien. En we zagen klanten die gewoon van de ene dag op de andere hun deuren moesten sluiten.

Ondertussen roeiden we onverminderd verder. Leerden we wat werkte voor welke klant en wat niet. Waar we een extra vinger aan de pols moesten houden en welke klanten al vooruit keken. Stap voor stap kregen de riemen in onze boot meer vaart en bepaalden we mee de richting van de boot. Overal gingen we 100% voor een passende online aanpak die het gat van de lockdown moest dichtfietsen.

Zo zijn we geëvolueerd naar een nieuw soort communicatiepartner. Eén die verschillende (wind)snelheden aanhoudt, wendbaar is en woelige wateren durft door te varen.

Een ankerpunt zijn voor de KMO – nog meer dan vroeger – die symboliek ligt ons wel, en wilden we voortaan ook laten zien. In de bolder vonden we diezelfde standvastigheid terug:

  • net zoals de bolder verankerd zit in de kade, kies je bij Media-Architect voor lokale verankering
  • onze thuishaven is Antwerpen, niet toevallig dé havenstad van Vlaanderen
  • ons hoofdkwartier zetelt in het vroegere Badhuis: vroeger de plek waar Antwerpse arbeiders een stortbad kwamen nemen, vandaag een creatieve hub waar alle magie onder 1 dak gehuisvest zit  
Media-Architect Communicatiebureau Logo

Verder blijven we het bekende alles-onder-één-dak communicatiebureau met een heel groot hart voor KMO’s. 

Samen met ons team werken we elke dag aan knappe creaties voor online, offline en intern gebruik. Het doel? Een geïntegreerde communicatiestrategie op poten zetten die we als echte stuurman (met de wind in de zeilen) uitzetten tot aan het beloofde land: resultaat voor de klant. 

Ook jouw boot aanmeren? 

Meer weten, contacteer ons!

1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder