Onze koers in 2023: een terugblik

Zoals vele andere KMO’s blikken we op het einde van het jaar terug naar ons afgelegde traject. Wat waren de doelstellingen? Zitten we nog op koers? Op welke vlakken kunnen we bijleren? Hoe kunnen we onze klanten nog beter helpen? Het is maar een greep uit de vragen die we onszelf stelden. In deze blog bekijken we enkele van onze persoonlijke hoogtepunten.

Welkom aan boord

Ook dit jaar meerden een aantal nieuwe kmo’s uit diverse sectoren bij ons kantoor aan. Welkom Argentor, Blommaert, Bourbon-Sleeckx en Mintjens. We voelen ons vereerd dat we jullie communicatiehorizonten verbreden en hopen nog lang in de richting van jullie doelen te mogen varen.

Onze trouwe klanten zijn daarentegen de motor van ons bedrijf. Één van onze doelstellingen voor 2023 was om onze huidige klanten altijd continuïteit kwaliteit te garanderen. We sloegen er dan ook in om hen dit jaar opnieuw te woord te staan en onze duurzame samenwerking te koesteren. Sommige klanten gaan ondertussen zelfs al 7-8 jaar mee. Dat is iets waar we trots op zijn en het is een bewijs dat onze aanpak de juiste is voor onze KMO’s en veeleer familiebedrijven.

De hoogtepunten

We vielen dit jaar in de prijzen. UNIZO Antwerpen nomineerde ons bedrijf voor de titel van beste KMO van de provincie Antwerpen en dankzij JCI kreeg onze zaakvoerder Nickolas Delanghe individueel de kans om de titel van jonge Antwerpse ondernemer van het jaar in de wacht te slepen. Met deze prestigieuze ondernemersprijs werd zijn vastberadenheid erkend.

Het was een mooie beloning waarmee UNIZO KMO-ondernemers die met hun ambitie en innovatieve concept vernieuwing bieden extra in de kijker zet. Voor Nickolas zelf was het vooral een persoonlijke overwinning. Zijn harde werk werd beloond en hij kreeg vooral zin in meer. Meer ondernemen, meer durven, meer durven springen.

Media-Architect vaart met groene zeilen

2023 was het jaar waarin we zeer bewust op zoek gingen naar onze duurzame meerwaarde en die van onze klanten. Zaakvoerster Kelly De Valk en senior online marketeer Sacha Jennis gingen in maart samen met UNIZO op inspiratiereis naar Berlijn. Stéphane en Jolien van UNIZO dompelden hen helemaal onder in de circulaire wereld. Zo konden ze expertise op doen en bijleren op het vlak van duurzaamheid. Deze inzichten pasten we later dit jaar waar mogelijk intern toe en willen we ook dagelijks vertalen in de communicatie van onze klanten. 

Met een nieuwe portie inspiratie en gevoed door groene energie werkten we onze ideeën uit op een nieuwe webpagina. Hierdoor dragen we ons steentje bij aan de hand van sensibilisering, verduurzaming en een duurzame communicatiestrategie. Uiteraard start alles in ons eigen badhuis in Antwerpen. Zelf staan we achter volgende groene initiatieven: 

  • 92% van onze werknemers komt te voet of met de fiets naar het werk
  • 100% groene energie op kantoor
  • Een paperless werkomgeving
  • Een vegan mindset
  • 19 graden regel op kantoor
  • Elke medewerker heeft een carbon footprint van slechts 0,42 ton 

 

Achter elke groene ondernemer staat een sterk en milieubewust team. En dat is bij ons zeker het geval. Dit jaar mocht Media-Architect 8 kaarsjes uitblazen. Goed voor 8 bomen die het team heeft laten planten als symbool voor de afgelopen jaren. En cadeau dat ons letterlijk zuurstof geeft voor alle nieuwe duurzame en creatieve ideeën de komende jaren.

Trossen los in 2024

Ook in 2024 blijven we ons op dagelijkse basis inzetten voor onze klanten en doen we graag een extra inspanning. Het belangrijkste daarbij is om kwaliteit te blijven bieden en proactief mee te blijven denken. Op die manier vormen wij hun rechterhand op communicatievlak en kunnen zij zich volledig focussen op het effectief runnen van hun bedrijf. We weten ook dat de communicatiewereld een wereld is die sterk verandert en daarom vinden we het heel belangrijk ook in 2024 flexibel te blijven. We willen op de hoogte blijven van nieuwigheden zoals de cookieless future, artificiële intelligentie en nieuwe technologieën omarmen. 

Dan rest ons alleen nog om onze huidige klanten te bedanken voor hun steun en vertrouwen. We hopen jullie ook in 2024 te kunnen helpen met creatieve ideeën en originele concepten en kijken uit naar een toekomst vol groei, duurzaamheid en kwaliteit.

Ben jij nog geen klant, maar heb je nood aan een doordachte communicatiestrategie die zijn vruchten afwerpt? Contacteer ons, ook met jou denken we in 2024 graag mee en houden we met plezier een kick-offmeeting. De start van een gezamenlijk succesverhaal.

Meer weten, contacteer ons!

1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder