Verstuurt jouw bedrijf + 5000 nieuwsbrieven per dag?

Eind vorig jaar kondigden Google en Yahoo nieuwe vereisten aan voor bulkverzenders, ofwel (volgens de definitie van Google) iedereen die meer dan 5000 e-mails per dag verstuurt. Hiermee willen ze spam en onnodige bulkmailings weren voor hun gebruikers.

Als je grote aantallen nieuwsbrieven verstuurt vanuit je websitedomein (bv. @media-architect.be) met o.a. nieuwsbrief platformen zoals Mailchimp, loop je voortaan de kans dat alle e-mails verzonden vanuit dit domein in de spam terechtkomen. Niet enkel je nieuwsbriefmails dus, maar ook je dagdagelijkse mails.

Reclamebureau_Media-Architect_Blog_Mail_Enveloppes

Verifieer je e-mail en vermijd dat je blijft plakken in de spamfilter

Hoewel deze veranderingen enkele nieuwe stappen vereisen, zijn ze niet verplicht. Voor bedrijven die meer dan 5000 mails versturen op 1 dag is het echter uitermate aangeraden om hier snel mee aan de slag te gaan. Je loopt namelijk de kans dat een groot deel van de nieuwsbrieflezers hem niet meer zal ontvangen of niet lezen. 

Wat kan je dan wel doen? Met enkele verificatiemethoden zoals o.a. DKIM en DMARC kan je de betrouwbaarheid van jouw domein en mailings verhogen waardoor e-mailplatformen zoals Google en Yahoo ze ook als betrouwbaar beschouwen. Dondert het in Keulen? Onze marketeers helpen je graag met het instellen van deze verificatiemethoden. Neem contact op en ontdek hoe jij het beste deze verandering aanpakt.

De mogelijke voordelen én nadelen

Deze nieuwe vereisten, die momenteel worden uitgerold, kunnen negatieve gevolgen hebben op jouw mailings zoals een hogere bounce rate en meer uitschrijvingen. Gelukkig zijn er ook positieve gevolgen bij het “spam-proof” maken van je e-mails. We lijsten er kort enkele op:

  • Minder phishing scams: het wordt lastiger om jouw bedrijf na te bootsen via e-mail
  • Betere resultaten: normaliter zal je mail minder in de spamfilter terechtkomen dan concurrenten die de nieuwe instellingen niet toepassen.
  • Een te hoge spam rate: Hoe meer lezers je e-mail als spam aanduiden, hoe sneller je bij volgende mailings ook bij anderen onmiddellijk in de spam terechtkomt. Door e-mailverificatie vermijd je een neerwaartse spiraal.

 

Wacht dus niet langer en vergeet niet om je te laten adviseren door een ervaren online marketeer. Wil jij graag weten of jouw KMO impact zal ervaren door deze verandering? Neem dan contact op met Media-Architect en ontdek hoe onze online marketeers jou tijdig kunnen bijstaan.

Meer weten, contacteer ons!

1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder