Garage Leo Jacobs

Grijzer en wijzer

Als je als VW- en SKODA-concessiehouder je 50 jarig bestaan viert, dan hoort daar de gepaste communicatie bij. In samenspraak met met klant lanceerden we dan ook een eigen magazine, onder het motto: 50 tinten grijzer, 50 tinten wijzer. Een flinke knipoog naar de 50 shades of gray boeken en films.

Maar de historiek van het merk werd ook gebruikt in andere communicatie-uitingen. Zo werden tijdens de opendeurdagen oude met nieuwe wagens gecombineerd, kwamen de campagnebeelden voor een stuk uit de oude doos en konden bezoekers van de showroom zich vergapen aan heuse oldtimers. Verder werd dit ook ondersteund met een buscampagne op de achterruiten van de Lijn bussen.

Het Autosalon: De hoogmis van de auto

Als je weet dat de periode van het Autosalon de belangrijkste verkoopperiode is voor een concessiehouder, dan spring je natuurlijk maar beter in het oog. Met een opvallende buscampagne, advertenties in regionale magazines en kranten en een doelgerichte online campagne werden de bezoekers naar de showroom van Leo Jacobs getrokken, om daar van de stevige Salonkortingen te genieten. Een succes, want heel wat mensen vonden blindelings de weg en bestelden een nieuwe wagen.