22/02/2023
CUSTOMER CASE – Health Mate
Health Mate staat al meer dan 41 jaar garant voor infraroodsauna’s met een therapeutisch effect. De meerwaarde van de cabines is al meermaals wetenschappelijk bewezen, maar je moet het ook naar buiten weten te brengen. Een kolfje naar de hand van Media-Architect. Een onderbouwde strategie met verschillende componenten ligt aan de basis van de recente én toekomstige groei van deze stevige KMO, met tientallen dealers in binnen- en buitenland. Tot voor kort leefde de mythe dat een infraroodcabine er enkel voor ouderen was, maar niets is minder waar. Een euvel waar we tijdens onze kick-offmeeting al snel op botsen. Meteen ook het signaal dat de doelgroep moest uitgebreid en beter benaderd worden. Want ook (semi-professionele) sporters, mensen met gezondheidsklachten en het brede publiek hebben baat bij infrarood. “Heldere klantpersona’s zorgen voor een goed gedefinieerde doelgroep en communicatie met meer rendement.” De verschillende klantpersona’s werden duidelijk in kaart gebracht en leiden tot 4 duidelijk afgelijnde communicatiedoelgroepen. 2 dagen filmproductie brachten elk persona stuk voor stuk tot leven. Stockfoto’s konden voortaan in het archief en werden vervangen door eigen beeldmateriaal. Een persoonlijke aanpak die duidelijk aansloeg. Ondertussen is er meer dan voldoende visueel materiaal voorhanden om een sterk merk neer te zetten. Een gloednieuw brandbook (of huisstijlgidds) moest de visuele lijn en uniformiteit garanderen. Niet enkel werd er een vast merkbeeld bepaald, er werden ook eigen iconen gecreëerd voor elke USP, 6 in totaal. Andere communicatie-afgeleiden zoals POS-materiaal, taalversies en advertentietemplates vervolledigen het brand book. Een garantie op een betere en heldere communicatie. De vernieuwde website werd door Media-Architect onder de loep genomen, technisch geanalyseerd en SEO-wise verbeterd. Zo scoort de website nu organisch een stuk beter in relevante zoekopdrachten in zoekmachines. Door de juiste keywords te integreren en laadtijden te optimaliseren vinden bezoekers sneller hun weg naar de nieuwe website van Health Mate. “Met de Test Je Warm Dagen hebben we een succesvol concept neergezet dat voor heel wat leads en waardevolle inzichten zorgt.” In 2022 werden ook de ‘Test Je Warm Dagen’ nationaal gelanceerd. Tijdens deze testdagen kunnen geïnteresseerden zelf het therapeutisch effect van een Health Mate infraroodsauna ervaren. De campagne leverde heel wat kwalitatieve leads op en ook het lokale dealernetwerk werd in de kijker gezet. De actie wordt ook ondersteund met lokale Google Ads campagnes en social media campagnes rond de dealerships. Het spreekt voor zich dat de lessen geleerd in de campagnes van 2022, als basis dienen voor het nieuwe jaar. Ondertussen beschikken we immers over waardevolle campagne inzichten. Deze online campagnes werden kracht bijgezet met een nationale radio, print advertenties en publireportages en een native dossier op de nieuwssites. Nog verder op de roadmap? Social proofing campagnes waarbij tevreden klanten en hun testimonials voor nog meer power zorgen. Positieve reviews maken immers meer dan ooit het verschil en de eigen klanten worden meer en meer ingezet als rasechte ambassadeurs van het merk. Had je graag meer bekeken van de volledige realisatie en de verschillende zaken die we hebben neergezet voor deze klant? Bekijk het hier. Nood aan een doordachte communicatiestrategie waar je ook warm van loopt zoals Health Mate? Contacteer ons, ook met jou denken we graag mee en leggen we de basis in een kick-offmeeting. De start van een doordachte samenwerking. Voor alle leeftijden
Persona’s helder in kaart
Een visuele lijn definiëren
Een SEO-audit voor de website
Test Je Warm Dagen
Social proofing als extraatje
Graag meer bekijken van deze realisatie?
Zelf de kracht van Media-Architect ervaren?