Employer Branding

EMPLOYER BRANDING: ZET JOUW KMO IN DE KIJKER

Bij Media-Architect geloven we in de kracht van jouw KMO. Jouw medewerkers zijn een zeer belangrijk onderdeel van het verhaal van jouw bedrijf. Tijdens onze allereerste kick-off evalueren we graag hoe we hun rol kunnen versterken en hoe zij kunnen bijdragen aan je bedrijfsdoelen. We vertalen de strategie van je bedrijf naar een concreet communicatieplan en bekijken hoe een krachtige employer branding je verhaal kan ondersteunen.

DE KRACHT VAN EMPLOYER BRANDING

Employer branding is de kunst om jouw bedrijfscultuur op een positieve manier over te brengen naar zowel potentiële als huidige medewerkers. Gelukkige medewerkers zijn betrokken, loyaal, creatief en productief. Dat vertaalt zich naar betere bedrijfsresultaten en een sterkere concurrentiepositie.

Als strategisch communicatiebureau begrijpen we dat employer branding één van de krachtigste rekruteringsinstrumenten is. Deze strategie laat jouw KMO schitteren in de ‘war for talent’. Op de juiste manier investeren in huidige en nieuwe medewerkers tilt je bedrijfscultuur naar een hoger niveau en zorgt ervoor dat je je bedrijfsdoelen makkelijker bereikt.

JOUW KMO VERDIENT HET BESTE

Talent aantrekken is één uitdaging, maar talent behouden is minstens zo belangrijk. Werkzoekenden zijn tegenwoordig op zoek naar meer dan enkel een baan. Uit onderzoek blijkt dat bedrijfscultuur, een goede werk-privébalans en een fijne samenwerking met collega’s cruciaal zijn. We bekijken graag samen met jou hoe we jouw KMO op een strategische manier aantrekkelijker kunnen maken voor waardevolle medewerkers.

Kies voor een doordachte aanpak

De filosofie van Media-Architect is een 100% geïntegreerde communicatieaanpak. Alleen zo kan je duurzaamheid opbouwen in de relaties met je leveranciers, klanten, bezoekers en nieuwe collega’s. Dat geldt ook voor je employer branding. Zo ziet het proces er ongeveer uit:

  • We bespreken we met jou hoeveel en welke profielen er nodig zijn, zowel op korte termijn als lange termijn. Daarbij kijken we naar levensgebeurtenissen enerzijds (zwangerschap, pensioen, …) en de groei van je bedrijf anderzijds (hoeveel nieuwe jobprofielen zijn er nodig, welke departementen kunnen extra handen gebruiken, …)
  • We schetsen we je ideale kandidaat: wie is zij of hij, waar houden ze zich mee bezig, welke opleidingen moeten ze wel of niet hebben, wat met woon-werkafstand, … Via een uitgebreide set vragen komen we tot een afgelijnd profiel.
  • Je krijgt hulp bij het definiëren van een EVP – een Employer Value Proposition. Dat is de belofte die je maakt aan elke nieuwe collega die bij jou komt werken. In die belofte zitten pijlers vervat als waardering, bedrijfscultuur, verloning en sterktes. Die lijst is niet exclusief. Het doel is tot een waarheidsgetrouwe bedrijfsbelofte te komen die uniek is voor jouw manier van werken.
  • We kijken welke on-en offline kanalen nuttig zijn voor je vacatures. LinkedIn is het voor de hand liggende kanaal, maar als je doelgroep daar niet te vinden is, moet je daar ook niet zijn. Is dat wel het geval? Dan zorgen we dat je bedrijf visueel herkenbaar is. Dat geldt trouwens voor alle kanalen.

 

Ook knap fotomateriaal, een avatar van jou als zaakvoerder (zoals voor onze klant Zowizoo) of een upgrade van je werkplek, winkel of kantoorruimte behoren tot de mogelijkheden.

MAAK AMBASSADEURS VAN JE HUIDIGE MEDEWERKERS

Niet alleen toekomstige, maar ook bestaande medewerkers verdienen aandacht. Zij werken elke dag mee aan het uitdragen van je missie, visie en een fijne klantbeleving. Kortom, het zijn onontbeerlijke krachten voor een vlotte gang van zaken, zowel voor als achter de schermen.

Dat verdient af en toe een bloemetje. Ook daar kunnen we helpen. Bedank je collega’s met een goodiebag of zet een intern magazine op waarin medewerkers elkaars wel en wee kunnen lezen. Of waarom geen heus personeelsevent in de vorm van een incentive georganiseerd door Event Market? Een medewerker die zich gewaardeerd voelt, is trots op zijn werkplek en kan vanzelf een uithangbord voor je zaak worden. Win-win!