Online marketing

De online mogelijkheden zijn eindeloos en groeien jaar na jaar. Aan de hand van een checklist voor online marketing brengen we in kaart waar je bedrijf zich momenteel bevindt, en waar je naartoe wil. Graag meer focus op de nieuwe productlancering? Wil je specifiek meer aandacht voor je online verkoop? Of wil je gewoon meer bekendheid onder je doelgroep? We zorgen voor een strategisch en digitaal marketingplan op maat.

Onze online marketing aanpak

Social media

Je wil de aanwezigheid van je bedrijf kenbaar maken, ook online. Daarom kijken we eerst waar je klanten uithangen. We stellen een kanalenmix voor en maken de nodige bedrijfsprofielen aan. Daarna stellen we een content kalender op, idealiter 3 maanden vooruit, waarin we top topicals mixen met informatie over jouw product of dienst, eventuele acties, blikken achter de schermen, etc. Daarna voeden we die kanalen.

Dat kunnen we niet alleen: goed beeldmateriaal en inhoudelijke kennis van producten zijn noodzakelijk. Vaak komen we ook eens langs om voeling te krijgen met je bedrijf en je aanbod. Zo leren we elkaar beter kennen!

Social media advertising

Om je bereik op social media te verhogen en de juiste doelgroepen te vinden voor je bedrijf, is het aangewezen om te adverteren op de social media kanalen. Dit doe je best op de kanalen die het best geschikt zijn voor je bedrijf en waar vooral je klanten en prospecten op aanwezig zijn

Door te adverteren op Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn, … kan je heel gericht prospecten en klanten bereiken die mogelijk interesse hebben in je aanbod. Zo kan je onder meer segmenteren op basis van demografische criteria en interesses. En als het even kan, experimenteren met A/B testing om de juiste boodschap bij de juiste doelgroep te brengen.

SEO

Met SEO (search engine optimization) verhoog je op een organische – natuurlijke – manier de plaats van je website in de zoekresultaten. Erg belangrijk, als je website niet getoond wordt bij voor jou relevante zoekopdrachten, dan kunnen je potentiële klanten je ook niet leren kennen. Dit is wellicht de meest onderschatte tool binnen online marketing. En er is geen mediabudget bij gemoeid! Enkel werkuren, dat uiteraard wel  ;-).

We checken je online visitekaartje – want dat is je website – en doen voorstellen tot optimalisatie. Dat gaat over integratie van relevante zoektermen in je webteksten, de laadtijd van je site te verlagen, overbodige kliks weg te halen. De vriendelijkste gebruikerservaring, daar gaan we voor. 

SEA

Met SEA (search engine advertising) ga je als bedrijf  adverteren op zoekmachines als Google om meer kans te hebben dat mensen je bedrijf en diensten vinden. En natuurlijk om hoger in de ranking te komen. SEA bouwt voort op een goede SEO en website ervaring. Dat wil zeggen dat zoekadvertenties vooral renderen als die goede basis er is. Je kan wel adverteren op een zoekwoord als ‘totaalrenovatie’ maar zorgt er voor dat er minstens een pagina over je projecten te vinden is met foto’s en uitleg over hoe jouw bedrijf een totaalrenovatie aanpakt.

Het voordeel? Je spreekt je doelpubliek heel gericht aan op basis van locatie, demografie en interesses. En dat voor elke fase van de customer journey en voor elk budget.

Content Marketing

Je (toekomstige) klanten zijn op zoek naar informatie over jou, je product, je prijs, de werking, de garantie, de concurrentie, etc. en willen antwoord op hun vragen. Met content marketing bied je via je website antwoord op die vragen. Dat kan in de vorm van vb. blogartikels, video’s en infographs.

Content marketing verwacht van je bezoeker altijd een actie of een vervolgstap, vb. lees meer, schrijf je in, koop aan korting. Zo begeleid je hen doorheen hun beslissingsproces en vergroot je de kans dat ze bij jou kopen en/of terugkomen.

Wat je verhaal ook is, we letten erop dat het een en-en verhaal blijft. Alleen met een geïntegreerde inpak geloven we in maximaal resultaat.