Online marketing

De online mogelijkheden zijn eindeloos en groeien jaar na jaar. Aan de hand van een checklist voor online marketing brengen we in kaart waar je bedrijf zich momenteel bevindt, en waar je naartoe wil. Graag meer focus op de nieuwe productlancering? Wil je specifiek meer aandacht voor je online verkoop? Of wil je gewoon meer bekendheid onder je doelgroep? We zorgen voor een strategisch en digitaal marketingplan op maat.

Social media

Je wil de aanwezigheid van je bedrijf kenbaar maken, ook online. Daarom kijken we eerst waar je klanten uithangen. We stellen een kanalenmix voor en maken de nodige bedrijfsprofielen aan. Daarna stellen we een content kalender op, idealiter 3 maanden vooruit, waarin we top topicals mixen met informatie over jouw product of dienst, eventuele acties, blikken achter de schermen, etc. Daarna voeden we die kanalen.

Dat kunnen we niet alleen: goed beeldmateriaal en inhoudelijke kennis van producten zijn noodzakelijk. Vaak komen we ook eens langs om voeling te krijgen met je bedrijf en je aanbod. Zo leren we elkaar beter kennen!

SEO

Met SEO (search engine optimization) verhoog je op een organische – natuurlijke – manier de plaats van je website in de zoekresultaten. Belangrijk, want als je website niet gevonden wordt, dan kunnen je potentiële klanten je ook niet leren kennen.

We checken je online visitekaartje – want dat is je website – en doen voorstellen tot optimalisatie. Dat gaat over integratie van relevante zoektermen in je webteksten, de laadtijd van je site te verlagen, overbodige kliks weg te halen. De vriendelijkste gebruikerservaring, daar gaan we voor.

SEA

SEA (search engine advertising) en SMA (social media advertising) slaan op betalend adverteren over je bedrijf, je producten en je diensten op sociale media, zoals Google, Facebook, Instagram, Pinterest en LinkedIn. Het voordeel? Je spreekt je doelpubliek heel gericht aan op basis van locatie, demografie en interesses. En dat voor elke fase van de customer journey en voor elk budget.

Content Marketing

Je (toekomstige) klanten zijn op zoek naar informatie over jou, je product, je prijs, de werking, de garantie, de concurrentie, etc. en willen antwoord op hun vragen. Met content marketing bied je via je website antwoord op die vragen. Dat kan in de vorm van vb. blogartikels, video’s en infographs.

Content marketing verwacht van je bezoeker altijd een actie of een vervolgstap, vb. lees meer, schrijf je in, koop aan korting. Zo begeleid je hen doorheen hun beslissingsproces en vergroot je de kans dat ze bij jou kopen en/of terugkomen.

Wat je verhaal ook is, we letten erop dat het een en-en verhaal blijft. Alleen met een geïntegreerde inpak geloven we in maximaal resultaat.