Content marketing

STRATEGISCHE CONTENT MET IMPACT

Content marketing gaat verder dan het louter delen van informatie. We geloven namelijk in het krachtige samenspel van doelgerichte creatie en de strategische verspreiding van inhoud die resoneren met je doelgroep. Tijdens een samenwerking vertalen we de bedrijfsstrategie van jouw KMO naar een doeltreffende communicatiestrategie. Tijdens het maandelijks partnership verspreiden we jouw boodschap op een originele en effectieve manier.

“Content creation is king, but content distribution is queen.”

RELEVANTE VERBINDING VIA CONTENT

Contentcreatie is de kunst van het aanreiken van waardevolle informatie aan je doelgroep. Van boeiende blogartikelen tot leerzame tutorial video’s en informatieve nieuwsbrieven, alles draait om het bouwen van waardevolle relaties.

Het is niet genoeg om geweldige inhoud te maken; je moet ervoor zorgen dat het de juiste mensen bereikt. Daarom is het cruciaal om je content effectief te verspreiden via verschillende kanalen. Zo kan een blogartikel gedeeld worden op platforms zoals Facebook en Instagram, kun je video’s uploaden naar YouTube en kun je inschrijvingen voor nieuwsbrieven verzamelen via pop-ups op je website.

Het uiteindelijke doel van je content? Je klanten informeren, vermaken, iets leren of inspireren. Door relevante informatie op het juiste moment aan te bieden gedurende elke fase van de customer journey, bouw je een sterke band op. Wanneer ze klaar zijn om een aankoop te doen, weten ze waar ze moeten zijn.

CONTENT MARKETING IS EEN MARATHON, GEEN SPRINT

Bij content marketing draait het om consistentie en duurzaamheid, niet om snelle resultaten. Het vergt tijd en inspanning om een waardevolle band met je publiek op te bouwen door voortdurende creatie en verspreiding van content. Maar als het goed wordt uitgevoerd, zal het je op lange termijn belonen.

De grootste opbrengst van content marketing? Tijd. De uitleg die je dagelijks herhaalt in je fysieke winkel, over de werking, prijs en voordelen van je product of dienst, kun je op je website plaatsen. Dit eenmalige productieproces zal zich later uitbetalen, aangezien je meer tijd hebt om je te concentreren op de kern van je zaak.

“People will forget what you said and what you did.
But people will never forget how you made them feel.”

STORYTELLING

Naast functionele content die de verschillende stappen van de klantreis ondersteunt en zich richt op nieuwe klanten, is er ook content voor bestaande klanten. Met storytelling kun je een diepe band opbouwen met consumenten. Door woord en beeld te combineren, transformeer je klanten in enthousiaste gebruikers en hopelijk uiteindelijk in ambassadeurs.