SEA

ONLINE OPVALLEN MET SEA MARKETING

Een sterke communicatiestrategie begint vaak bij het opzetten van de juiste campagnes. Tijdens een strategische kick-off meeting bekijken we graag samen met jou wat de doelen van jouw campagnes zijn en wie je met jouw boodschap wil bereiken. Daarna begint het uitvoerende werk. Tijdens een maandelijks partnership zorgen we er met SEA marketing (Search Engine Advertising) voor dat je online campagnes opvallen.

WAT IS SEA?

Dankzij een vast dagelijks budget laten we de gewenste webpagina’s bovenaan de zoekresultaten verschijnen in webbrowsers zoals Google. Adverteer gericht op specifieke zoekwoorden die relevant zijn voor je communicatie en betaal per klik op je advertentie. Op die manier breng je je boodschap effectief onder de aandacht en wek je interesse bij potentiële klanten.

SEO of SEA?

SEA onderscheidt zich van SEO doordat je betaalt om hoger te scoren in zoekmachines. Je adverteert op bepaalde zoekwoorden (keywords) die relevant (kunnen) zijn voor de diensten en producten van je bedrijf. 

De keywords die we gebruiken voor de SEO-optimalisatie van je website, trekken we door naar de verschillende zoekmachines die uit je online plan zijn gekomen. Benieuwd? 

Media-Architect Communicatiebureau Online Marketing Page
Media-Architect Communicatiebureau Online Marketing Page
Media-Architect Communicatiebureau Online Marketing Page

Adverteren op Google

Google is de grootste en de bekendste, en ook de zoekmachine met de meeste functionaliteiten. Heb je een webshop? Dan is het interessant om in te zetten op Google Shopping: de surfer ziet meteen je producten in de zoekresultaten, wat leidt tot een grotere kans op doorklikken. Blijk je duurder dan de concurrent, dan zet je beter in op Paid Search en Discovery.

Adverteren in het Display netwerk van Google

Heb je een visueel product en beschik je over sterk beeldmateriaal? Top! Dan loont het om awareness op te bouwen via Google Display banners. Ook op de andere tools van Google zoals Gmail, YouTube (na Google de grootste zoekmachine ter wereld) en Discover kan je adverteren.

Remarketing geeft je koper dat laatste duwtje

Remarketing is een gesmaakte tactiek om surfers die op een van je Google-advertenties hebben geklikt, op een later moment te overtuigen van je product, vb. met een aanbieding.  Let wel, respecteer de rechten van je bezoekers en let them eat cookies.

Bing Ads

Google is dan wel de grootste, bij een nichepubliek loont het om ook in te zetten op die andere zoekmachine: Bing van Microsoft. 

Adverteren op zoekmachines kan dus op heel veel verschillende manieren. Welke manier bij jouw bedrijf, merk en product past, bepalen we samen aan de hand van de online checklist. Benieuwd naar het plan van aanpak voor jouw zaak?