SOCIAL MEDIA

COMMUNITY BUILDING DANKZIJ SOCIAL MEDIA

Social media: iedereen kent het, de meerderheid van het Belgische (business) landschap heeft een of meerdere profielen, maar slechts weinig kennen de echte kracht van deze kanalen. Met marketing via social media bouw je aan een (h)echte community en kan je van je klanten heuse fans maken. 

Op basis van je online checklist weten we op welke kanalen je klanten actief (zullen) zijn en stellen we een social media plan op, of vullen we aan met de kanalen die je nog niet hebt. 

Instagram, Pinterest, Facebook, SnapChat, TikTok, … alles kan, zolang het maar relevant is. Inzetten op een kanaal waar je doelgroep niet actief is, heeft geen zin. Alleen maar jammer van je budget. 

Ook hier letten we opnieuw op een geïntegreerde aanpak: wat er offline gebeurt trekken we online door. 

Organische en betaalde social media

Aanwezig zijn op je social media kanalen kan op twee manieren. ‘Organisch’ wil zeggen dat we in jouw naam posten op je kanalen. De posts zijn gebaseerd op content calendar die we elke maand opmaken, met daarin rubrieken zoals vb. actie van de maand, een blik achter de schermen, een greep uit het aanbod… Posten doen we via een tool waarin jij ook kan meekijken en je feedback of je ok kan geven. 

Naast de gewone posts, kan je ook adverteren op social media (SMA of social media advertising). Per maand stellen we advertentiecampagnes in die interessante gebeurtenissen een extra boost geven. Ook zetten we in op always on, zaken die gans het jaar door gelden en je wil delen: de service die je altijd brengt, de USP’s van je zaak, het verhaal achter je bedrijf, etc.   

Community management houden we bij de bron

Hoe meer je communiceert, hoe groter de kans op reactie. Een vraag over een bestelling, je aanbod of je openingsuren, of een (minder) goede review. 

Gepast reageren vraagt om de juiste product- en klantenkennis. Die komt volgens ons nog altijd het beste van de bron. En dat ben jij. Community management nemen we daarom (als een van de weinige zaken) niet in handen.  

Wel ondersteunen we jou met advies omtrent efficiënt dialoog voeren met je klant en hoe je (onterecht) negatieve recensies aanpakt. Doe je het goed, dan wordt die klant misschien ambassadeur. En dat is het ultieme doel van social media.